Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Peti razred

Peti razred 6 years 2 weeks ago #53

  • mumka
  • mumka's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Moderator
  • Objave: 79
Evo nas prvi put u 5. razredu devetogodišnje škole, prva generacija učenika i učitelja prolazi kroz ovu avanturu.
Napišite nam sve što bi moglo biti zanimljivo, a tiče se matematike u ovom razredu.
The administrator has disabled public write access.

Odg: Peti razred 6 years 2 weeks ago #58

  • mumka
  • mumka's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Moderator
  • Objave: 79
Iz Nastavnog plana i programa za peti razred.

NASTAVNI PLAN I PROGRAM MATEMATIKE
ZA PETI RAZRED
(četiri sata sedmično)

Programski sadržaji

1. BROJEVI PRVOG MILIONA
Čitanje, pisanje i upoređivanje brojeva do 1 000 – ponavljanje.
Zapisivanje brojeva u obliku zbira višekratnika dekadskih jedinica.
Čitanje, pisanje i upoređivanje brojeva prvog miliona.
Klase i razredi. Mjesne vrijednosti cifara.
Brojevna crta 0-1000000.
2. SABIRANJE I ODUZIMANJE BROJEVA U PRVOM MILIONU
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvoj hiljadici-ponavljanje.
Povezanost sabiranja i oduzimanja- ponavljanje.
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (usmeni (nealgoritamski) postupak).
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (abakus postupak).
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (pismeni (algoritamski) postupak).
Osnovna svojstva sabiranja (komutativnost, asocijativnost, nula kao sabirak).
Primjena osnovnih svojstava sabiranja u računanju.
Brojevni izrazi sabiranjem i oduzimanjem.
Zavisnost zbira od sabiraka. Nepromjenljivost zbira i primjena.
Zavisnost razlike od umanjenika i umanjioca. Nepromjenljivost razlike i primjena.
Oduzimanje zbira od broja.
Brojevni izrazi sa sabiranjem i oduzimanjem koji sadrže slovo (promjenljivu).
Određivanje nepoznatog sabirka, umanjenika i umanjitelja.
Rješavanje jednačina oblika: x ± a = b, a ± x = b , (x ± a)± b = c.
Nejednačine oblika:
x ± a < b, a ± x < b, x ± a ≤ b , x ± a > b, a ± x > b, x ± a ≥ b .
3. MNOŽENJE I DIJELJENJE U PRVOM MILIONU
Množenje u prvom milionu kao sabiranje jednakih sabiraka. Abakus množenja jednocifenim brojem.
Nula i jedinica kao činioci/faktori.
Dijeljenje kao obrnuta operacija množenju. Jedinica i nula u dijeljenju.
Množenje broja dekadskom jedinicom i višekratnikom broja deset. Abakus množenja dekadskom
jedinicom.
Dijeljenje broja dekadskom jedinicom.
Množenje zbira i razlike brojem (Distributivnost množenja prema zbrajanju i oduzimanju).
Dijeljenje zbira i razlike brojem.
Algoritamsko (pismeno) množenje i dijeljenje jednocifrenim brojem.
Algoritamsko (pismeno) množenje i dijeljenje dvocifrenim brojem.
Algoritamsko (pismeno) množenje trocifrenim brojem.
Abakus množenja i abakus dijeljenja.
Osnovna svojstva množenja i primjena (komutativnost i asocijativnost množenja).
Zavisnost proizvoda od činilaca (faktora).
Nepromjenljivost proizvoda i primjena.
Zavisnost količnika od djeljenika i djelitelja.
Nepromjenljivost količnika i primjena.
Množenje i dijeljenje proizvoda brojem.
Množenje i dijeljenje korištenjem olakšica.
Brojevni izrazi u prvom milionu s množenjem i dijeljenjem koji sadrže promjenljivu (slovo).
Jednačine oblika:
a · x = b, x · a = b, x : a = b,a : x = b.
Nejednačine oblika: a · x > b, a · x ≥ b, a · x < b,a · x ≤ b, x : a < b.
39
4. BROJEVNI IZRAZI
Brojevni izrazi sa operacijama različitog reda (stepena), sa zagradama i bez zagrada.
Sastavljanje jednostavnijih brojevnih izraza koji odgovaraju tekstualnim zadacima.
5. BROJEVI VEĆI OD MILIONA. SKUP PRIRODNIH BROJEVA (N) I SKUP NO
Primjeri brojeva koji su veći od miliona. Tablica sa razredima/klasama cifara. Upisivanje brojeva u
tablice. Legenda o šahu i Setin broj.
Skup prirodnih brojeva (N) i skup N0. Brojna poluprava brojeva skupa N0.
6. UGAO
Par polupravih sa zajedničkom početnom tačkom - ugao.
Kraci i vrh ugla. Obilježavanje uglova.
Upoređivanje uglova.
Pravi, oštri i tupi ugao.
Uglovi tangram-figura.
Mjerenje uglova tangram figura polovinom pravog ugla.
· TROUGAO
Stranice, vrhovi i uglovi trougla. Stranice, vrhovi i uglovi trougla.
Raznostraničan, jednakokračan i jednakostraničan trougao-crtanje. Pravougli trougao-crtanje.
Crtanje tangram-figura.
Izračunavanje obima trougla.
Trougaoni oblici i trougaoni brojevi.
8. POVRŠINA PRAVOUGAONIKA
Modeliranje pravougaonika od kvadrata, rastavljanje pravougaonika na kvadrate.
Upoređivanje i mjerenje površine pravougaonika.
Jedinične mjere za zapreminu (1 m2. 1 dm2. 1 cm2. 1 mm2; 1 a, 1 ha, 1 km2).
Izračunavanje površine pravougaonika (spec. kvadrata).
Mreža kvadra (spec. kocke). Izračunavanje površine kvadra (spec. kocke).
Kvadratni oblici i kvadratni brojevi. Izračunavanje kvadratnog broja iz njegovog prethodnika.
Kvadratni i trougaoni brojevi.
9. ZAPREMINA KVADRA (SPECIJALNO KOCKE)
Modeliranje kvadra od kocki, rastavljanje kvadra na kocke. Upoređivanje i mjerenje zapremine
kvadara.
Jedinične mjere za zapreminu (1 m3, 1 dm3, 1 cm3, 1 mm3, 1 km3).
Izračunavanje zapremine kvadra (spec. kocke).
Površina kvadra i kocke, zapremina kvadra (spec. kocke)– zadacima iz prakse.
The administrator has disabled public write access.

Odg: Peti razred 6 years 1 week ago #111

  • Safa
  • Safa's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Junior Boarder
  • Objave: 22
Davno je to bilo kad sam ja bila peti razred, ne mogu se sjetiti je li u moje vrijeme bilo ovo gradivo, medjutim Mumka, nesto mi ova materija iz nastavnog plana izgleda pretesko
Neki dan pricam sa kolegicom ciji je mali peti razred, kako mu je pokusavala da objasni kako se mijenja znak nejednakosti u nejednacinama, kaze da se smorila :S . Ona je fakultetski obrazovana osoba, a kako li onda roditelji koji nemaju dovoljno znanja, pa da djeci pomognu
Inace jos mi ni jedan roditelj nije rekao da je zadovoljan, svi se zale na silno gradivo i mnogo zadace
:a_aa
Last Edit: 6 years 1 week ago od Safa.
The administrator has disabled public write access.

Odg: Peti razred 6 years 1 week ago #114

  • mumka
  • mumka's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Moderator
  • Objave: 79
@ Safa
Kad bih vam rekla da je ovo gradivo djelimično reducirano u odnosu na ono prije devetogodišnje škole, vi mi ne biste vjerovali.
Problem je u nama. Počeli smo u svemu tražiti olakšanje i pomoć, što više pomoći.
Jedino što ja zamjeram u 5. razredu je uvođenje novih predmeta nauštrb maternjeg jezika i matematike.
Ineče, što se tiče nejednačina, njih je teško djeci objasniti. Mi u razredu računamo s tim da ovu materiju shvati većina učenika. Mali broj nadarene djece će tražiti dopunske zadatke. Ponekad se obrada novog gradiva mora banalizirati da bi djeca shvatila, pa neka i toga, samo da shvate.
Ne znam da li ste me raumjeliUkoliko učiteljica dobro, i više puta objasni učenicima, njima ostaje samo vježbanje kod kuće. A za dobar uspjeh, vježbati se mora.
The administrator has disabled public write access.

Odg: Peti razred 6 years 6 dani ago #125

  • Safa
  • Safa's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Junior Boarder
  • Objave: 22
Mumka, znam da je jako tesko prenijeti nekome znanjem, a pogotovo djeci, te pored nastavnika i roditeljska pomoc je jako bitna.
Meni smeta sto vecina ucitelja, nastavnika djecu posmatraju kroz jednu prizmu, sto je mozda za ucitelje olaksica u radu, ali za djecu je jako pogubno. Koliko je bitno svakom djetetu se posvetiti i na poseban nacin govori i film Ron Clark Story, ovdje na forumu se preporucuje, kad jedan nastavnik cuda napravi od djece, koju su svi otpisali od roditelja do nastavnika. Odlican film. Takodje u dokumentarcu, u kojem Toni Buzan (danasnji strucnjak u istrazivanju ljudskog mozga i razmisljanja) sa grupom ucenika (oznacenih kao jako problematicne) u jednoj britanskoj skoli dokazuje da je svako djete genijalac i da posjeduje veliki potencijal.
Ovo je odlicna prilika da roditelji i nastavnici prodiskutuju o svemu
The administrator has disabled public write access.

Odg: Peti razred 6 years 1 dan ago #133

  • mumka
  • mumka's Avatar
  • VAN MREŽE
  • Moderator
  • Objave: 79
Potpuno se slazem sa vasim misljenjem.
Od Tonija Buzana ima knjigu "Moć dječijeg uma" u kojem se objasnjavaju mape uma.
Mape sam isprobala raditi sa djecom, znimljivo je .
The administrator has disabled public write access.
Moderators: mumka
Time to create page: 0.072 seconds