matematika.ba
Dobrodošli, Gost
Molim Prijava ili Prijaviti.    Izgubljena lozinka?
Idi na dno Omiljen: 1
TEMA: Peti razred
#53
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Evo nas prvi put u 5. razredu devetogodi┼ínje ┼íkole, prva generacija u─Źenika i u─Źitelja prolazi kroz ovu avanturu.
Napi┼íite nam sve ┼íto bi moglo biti zanimljivo, a ti─Źe se matematike u ovom razredu.
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#58
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Iz Nastavnog plana i programa za peti razred.

NASTAVNI PLAN I PROGRAM MATEMATIKE
ZA PETI RAZRED
(─Źetiri sata sedmi─Źno)

Programski sadr┼żaji

1. BROJEVI PRVOG MILIONA
─îitanje, pisanje i upore─Ĺivanje brojeva do 1 000 ÔÇô ponavljanje.
Zapisivanje brojeva u obliku zbira višekratnika dekadskih jedinica.
─îitanje, pisanje i upore─Ĺivanje brojeva prvog miliona.
Klase i razredi. Mjesne vrijednosti cifara.
Brojevna crta 0-1000000.
2. SABIRANJE I ODUZIMANJE BROJEVA U PRVOM MILIONU
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvoj hiljadici-ponavljanje.
Povezanost sabiranja i oduzimanja- ponavljanje.
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (usmeni (nealgoritamski) postupak).
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (abakus postupak).
Sabiranje i oduzimanje brojeva u prvom milionu (pismeni (algoritamski) postupak).
Osnovna svojstva sabiranja (komutativnost, asocijativnost, nula kao sabirak).
Primjena osnovnih svojstava sabiranja u ra─Źunanju.
Brojevni izrazi sabiranjem i oduzimanjem.
Zavisnost zbira od sabiraka. Nepromjenljivost zbira i primjena.
Zavisnost razlike od umanjenika i umanjioca. Nepromjenljivost razlike i primjena.
Oduzimanje zbira od broja.
Brojevni izrazi sa sabiranjem i oduzimanjem koji sadr┼że slovo (promjenljivu).
Odre─Ĺivanje nepoznatog sabirka, umanjenika i umanjitelja.
Rje┼íavanje jedna─Źina oblika: x ┬▒ a = b, a ┬▒ x = b , (x ┬▒ a)┬▒ b = c.
Nejedna─Źine oblika:
x ┬▒ a < b, a ┬▒ x < b, x ┬▒ a ÔëĄ b , x ┬▒ a > b, a ┬▒ x > b, x ┬▒ a Ôëą b .
3. MNO┼ŻENJE I DIJELJENJE U PRVOM MILIONU
Mno┼żenje u prvom milionu kao sabiranje jednakih sabiraka. Abakus mno┼żenja jednocifenim brojem.
Nula i jedinica kao ─Źinioci/faktori.
Dijeljenje kao obrnuta operacija mno┼żenju. Jedinica i nula u dijeljenju.
Mno┼żenje broja dekadskom jedinicom i vi┼íekratnikom broja deset. Abakus mno┼żenja dekadskom
jedinicom.
Dijeljenje broja dekadskom jedinicom.
Mno┼żenje zbira i razlike brojem (Distributivnost mno┼żenja prema zbrajanju i oduzimanju).
Dijeljenje zbira i razlike brojem.
Algoritamsko (pismeno) mno┼żenje i dijeljenje jednocifrenim brojem.
Algoritamsko (pismeno) mno┼żenje i dijeljenje dvocifrenim brojem.
Algoritamsko (pismeno) mno┼żenje trocifrenim brojem.
Abakus mno┼żenja i abakus dijeljenja.
Osnovna svojstva mno┼żenja i primjena (komutativnost i asocijativnost mno┼żenja).
Zavisnost proizvoda od ─Źinilaca (faktora).
Nepromjenljivost proizvoda i primjena.
Zavisnost koli─Źnika od djeljenika i djelitelja.
Nepromjenljivost koli─Źnika i primjena.
Mno┼żenje i dijeljenje proizvoda brojem.
Mno┼żenje i dijeljenje kori┼ítenjem olak┼íica.
Brojevni izrazi u prvom milionu s mno┼żenjem i dijeljenjem koji sadr┼że promjenljivu (slovo).
Jedna─Źine oblika:
a · x = b, x · a = b, x : a = b,a : x = b.
Nejedna─Źine oblika: a ╬ç x > b, a ╬ç x Ôëą b, a ╬ç x < b,a ╬ç x ÔëĄ b, x : a < b.
39
4. BROJEVNI IZRAZI
Brojevni izrazi sa operacijama razli─Źitog reda (stepena), sa zagradama i bez zagrada.
Sastavljanje jednostavnijih brojevnih izraza koji odgovaraju tekstualnim zadacima.
5. BROJEVI VE─ćI OD MILIONA. SKUP PRIRODNIH BROJEVA (N) I SKUP NO
Primjeri brojeva koji su ve─çi od miliona. Tablica sa razredima/klasama cifara. Upisivanje brojeva u
tablice. Legenda o šahu i Setin broj.
Skup prirodnih brojeva (N) i skup N0. Brojna poluprava brojeva skupa N0.
6. UGAO
Par polupravih sa zajedni─Źkom po─Źetnom ta─Źkom - ugao.
Kraci i vrh ugla. Obilje┼żavanje uglova.
Upore─Ĺivanje uglova.
Pravi, oštri i tupi ugao.
Uglovi tangram-figura.
Mjerenje uglova tangram figura polovinom pravog ugla.
┬Ě TROUGAO
Stranice, vrhovi i uglovi trougla. Stranice, vrhovi i uglovi trougla.
Raznostrani─Źan, jednakokra─Źan i jednakostrani─Źan trougao-crtanje. Pravougli trougao-crtanje.
Crtanje tangram-figura.
Izra─Źunavanje obima trougla.
Trougaoni oblici i trougaoni brojevi.
8. POVRŠINA PRAVOUGAONIKA
Modeliranje pravougaonika od kvadrata, rastavljanje pravougaonika na kvadrate.
Upore─Ĺivanje i mjerenje povr┼íine pravougaonika.
Jedini─Źne mjere za zapreminu (1 m2. 1 dm2. 1 cm2. 1 mm2; 1 a, 1 ha, 1 km2).
Izra─Źunavanje povr┼íine pravougaonika (spec. kvadrata).
Mre┼ża kvadra (spec. kocke). Izra─Źunavanje povr┼íine kvadra (spec. kocke).
Kvadratni oblici i kvadratni brojevi. Izra─Źunavanje kvadratnog broja iz njegovog prethodnika.
Kvadratni i trougaoni brojevi.
9. ZAPREMINA KVADRA (SPECIJALNO KOCKE)
Modeliranje kvadra od kocki, rastavljanje kvadra na kocke. Upore─Ĺivanje i mjerenje zapremine
kvadara.
Jedini─Źne mjere za zapreminu (1 m3, 1 dm3, 1 cm3, 1 mm3, 1 km3).
Izra─Źunavanje zapremine kvadra (spec. kocke).
Povr┼íina kvadra i kocke, zapremina kvadra (spec. kocke)ÔÇô zadacima iz prakse.
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#111
Safa
Junior Boarder
Postovi: 26
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Davno je to bilo kad sam ja bila peti razred, ne mogu se sjetiti je li u moje vrijeme bilo ovo gradivo, medjutim Mumka, nesto mi ova materija iz nastavnog plana izgleda pretesko
Neki dan pricam sa kolegicom ciji je mali peti razred, kako mu je pokusavala da objasni kako se mijenja znak nejednakosti u nejednacinama, kaze da se smorila . Ona je fakultetski obrazovana osoba, a kako li onda roditelji koji nemaju dovoljno znanja, pa da djeci pomognu
Inace jos mi ni jedan roditelj nije rekao da je zadovoljan, svi se zale na silno gradivo i mnogo zadace
 
Prijavljen Prijavljen
 
Posljednja promjena: 2008/11/18 09:57 Uz Safa.
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#114
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
@ Safa
Kad bih vam rekla da je ovo gradivo djelimi─Źno reducirano u odnosu na ono prije devetogodi┼ínje ┼íkole, vi mi ne biste vjerovali.
Problem je u nama. Po─Źeli smo u svemu tra┼żiti olak┼íanje i pomo─ç, ┼íto vi┼íe pomo─çi.
Jedino ┼íto ja zamjeram u 5. razredu je uvo─Ĺenje novih predmeta nau┼ítrb maternjeg jezika i matematike.
Ine─Źe, ┼íto se ti─Źe nejedna─Źina, njih je te┼íko djeci objasniti. Mi u razredu ra─Źunamo s tim da ovu materiju shvati ve─çina u─Źenika. Mali broj nadarene djece ─çe tra┼żiti dopunske zadatke. Ponekad se obrada novog gradiva mora banalizirati da bi djeca shvatila, pa neka i toga, samo da shvate.
Ne znam da li ste me raumjeliUkoliko u─Źiteljica dobro, i vi┼íe puta objasni u─Źenicima, njima ostaje samo vje┼żbanje kod ku─çe. A za dobar uspjeh, vje┼żbati se mora.
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#125
Safa
Junior Boarder
Postovi: 26
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Mumka, znam da je jako tesko prenijeti nekome znanjem, a pogotovo djeci, te pored nastavnika i roditeljska pomoc je jako bitna.
Meni smeta sto vecina ucitelja, nastavnika djecu posmatraju kroz jednu prizmu, sto je mozda za ucitelje olaksica u radu, ali za djecu je jako pogubno. Koliko je bitno svakom djetetu se posvetiti i na poseban nacin govori i film Ron Clark Story, ovdje na forumu se preporucuje, kad jedan nastavnik cuda napravi od djece, koju su svi otpisali od roditelja do nastavnika. Odlican film. Takodje u dokumentarcu, u kojem Toni Buzan (danasnji strucnjak u istrazivanju ljudskog mozga i razmisljanja) sa grupom ucenika (oznacenih kao jako problematicne) u jednoj britanskoj skoli dokazuje da je svako djete genijalac i da posjeduje veliki potencijal.
Ovo je odlicna prilika da roditelji i nastavnici prodiskutuju o svemu´üŐ
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#133
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Peti razred 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Potpuno se slazem sa vasim misljenjem.
Od Tonija Buzana ima knjigu "Mo─ç dje─Źijeg uma" u kojem se objasnjavaju mape uma.
Mape sam isprobala raditi sa djecom, znimljivo je .
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
Idi na vrh