Ličnost nastavnika matematike u školi

More
9 years 4 months ago #41 by Sabrija.pmf
Ličnost nastavnika i sa gledišta savremene psihologije ima značajnu ulogu u kompleksnom procesu nastave. Naročito je to kod nastavnika matematike, s obzirom na to da je ovaj predmet po svojoj suštini težak, da je iz njega prosečno najviše slabih ocena i da ga se učenici svih uzrasta najviše plaše u školi.
Nova reformisana škola mora da ima demokratski oblik
ponašanja nastavnika matematike, u kojoj će se stvoriti prave
pretpostavke istinskog obrazovanja i samoobrazovanja učenika.
Samo demokratski dijalog u procesu učenja, i komunikacija na ravnopravnoj
osnovi, mogu istinski biti pravi faktor pružanja pomoći stvaranjau demokratskog tipa nastavnika u učenju matematike i napredovanju učenika.
Ako u sredinima cveta kriminal, gde se kupuju i prodaju ocene i diplome, na
ulicama dešavaju ubistava, na televiziji se prikazuje nasilja raznog oblika, ako je
poremećen sistem vrednosti u kulturi, i uopšte u društvu; gde se ne ceni rad, znanje i moral, onda nastavnik matematike, koliko god težio pozitivnim vrednostima u školi i razredu, teško da nastavnik matematike može mnogo, suštinski, da utiče u pozitivnom smislu na učenike.
Sadašnja kriza morala, sistema vrednosti društva i u školi stvaraju potrebu za
posebnim tipom nastavnika - koji će odoleti takvim iskušenjima, i koji će biti
kreativno - stvaralački, i svestrano, pedagoški, psihološko - didaktički i metodski stručno osposobljen, kako bi imao moralnu i pedagoško - stručnu “čvrstinu” da svojim pravim autoritetom znanja i vrednosti postane istinski faktor u nastavi matematike, i napredovanju učenika u sticanju znanja iz matematike.
Samo visok stepen opšte, stručne, pedagoške, psihološke i sociološke kulture može nastavnika matematike osloboditi grešaka.
Pravilno, pravedno i neprestano vrednovanje rada nastavnika matematike može značajno doprineti motivisanju i postizanmju optimalnih rezultata u vaspitno-obrazovnom radu.
Bez društvenog i pedagoškog vrednovanja i ocenjivanja njegovog rada, u školi se ne može ići napred ni u radu sa učenicima ni u radu sa nastavnicima.

Please Prijava or Kreiraj račun to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds