U Velikoj Britaniji desetogodišnjaci koji su prošli kroz sistem predškolskog obrazovanja postižu bolje rezultate iz matematike nego njihovi vršnjaci koji nisu prošli kroz predškolsku ustanovu. Rezultat istraživanja je opšteg karaktera i odnosi se na svu djecu bez obzira na njihove psiho-fizičke predispozicije.
Istraživači su koristili statističke metode pri određivanju faktora koji najviše utiču na razumijevanje matematike kod desetogodišnjaka. Uzeli su u obzir faktore kao što su težina po rođenju, spol, socioekonomski status, obrazovanje roditelja, ekonomsko stanje porodice, atmosfera kod kuće te efikasnost predškolskog i školskog obrazovanja.
Rezultati istraživanja ukazuju da su, pored svih nabrojanih, efikasnost predškolskog i školskog sistema te kućna atmosfera i okruženje najvažniji faktori. Istraživanje je objavljeno 29. Augusta 2008g. u časopisu "Science" pod naslovom "Uticaj predškoslkog sistema na uspjeh iz matematike" i takođe pokazuje da dobro predškolsko obrazovanje ima ogromnog uticaja na usvajanje matematičkog znanja u kasnijem razdoblju dječijeg života u srednjoškolskom periodu.
"Kućno okruženje ima nevjerovatno snažan uticaj, " zaključili su naučnici. Istovremeno, kućna atmosfera nije u većoj mjeri povezana sa obrazovanjem samih roditelja i njihovim socioekonomskim statusom. "Ovo ukazuje na činjenicu da je od toga ko su roditelji bitnije šta ti isti roditelji čine." istakli su istraživači.
Podaci na kojim se zasniva ova studija su preuzeti iz projekta "Efikasan predškolski i školski sistem" koja je jedna od najvećih evropskih studija. Autori su E.C. Melhuish, A. Malin, I. Siraj-Blatchford i B.Taggart (Univerzitet u Londonu); K.Sylva (Oxford Univerzitet); P.Sammons (Univerzitet u Nottingham-u) i M.B Phan (Kent Univerzitet).
Izvorf: Science