Američko Nacionalno vijeće za istraživanje je pokrenulo inicijativu kojom se predlažu instrukcije iz matematike još u ranom djetinjstvu. Izvještaj naslova "Učenje matematike u ranom djetinjstvu: Put ka izvrsnosti i potencijalu" predlaže profesionalniji pristup izobrazbe i razvoja nastavnika matematike kao i strožije procedure dobijanja licenci za neko od zvanja instruktora matematike.
Činjenice govore da djeca još u ranom djetinjstvu, dok su još bebe, o svijetu koji ih okružuje razmišljaju na matematički način. Već sa deset mjeseci bebe razlikuju dvočlani od tročlanog skupa. Mala djeca tokom svog odrastanja neformalno i spontano nastavljaju sa razvojem matematičkih vještina pa tako recimo broje igračke ili prepoznaju oblike kao što su kvadrati, trouglovi i krugovi.
Navedeni izvještaj preporučuje da instruktori i učitelji aktivno nadograđuju dječije prirodne sposobnosti tako što će se više fokusirati na dvije matematičke oblasti. Prva je razumijevanje koncepta brojeva koja obuhvata brojanje, odnos veličina kao i računske operacije sabiranja i oduzimanja. Drugu oblast čine geometrija, mjerenja i osjećaj za prostor.
Prema Christopher T. Cross-u, koji je presjedavajući vijeća, razvijanje matematičkog rezonovanja i sposobnosti rješavanja problema vodi ka uspjehu u svakodnevnom životu, naročito kad je u pitanju razvoj poslovne karijere.