Širom svijeta djevojčice su u matematici, u najmanju ruku, podjednako dobre kao i dječaci. Internacionalno istraživanje je pokazalo da iako dječaci imaju više samopouzdanja u svoje matematičke sposobnosti, vjerovatnije je da će djevojčice, pod uslovom da dolaze iz okruženja gdje nije naglašena spolna diskriminacija, imati bolje rezultate na matematičkim testovima.
„Stereotipi o ženskoj inferiornosti u matematici su u suprotnosti sa rezultatima provedenih naučnih ispitivanja,“ kaže Nicole Else-Quest, profesorica filozofije na Villanova Univerzitetu i vodeći istražvač u području meta-analiza. „Ovi rezultati pokazuju da će djevojčice pokazati iste rezultate kao i dječaci kada im se omogući upotreba pravih edukacionih alata te se ohrabre tako što im se predoče primjeri žena koje su dale svoj doprinos u matematici.“
Rezultati istraživanja su dati u zadnjem izdanju Psychological Bulletin, koje je objavila Američka Asocijacija Psihologije. Istraživanje je pokazalo da djevojke širom svijeta pokazuju manje sigurnosti u matematici što objašnjava zašto mlade djevojke izbjegavaju karijeru u nauci, informacionoj tehonologiji, inženjerstvu i matematici.
Else-Quest i njene kolege istraživači su ispitali podatke iz studije Trendovi u internacionalnoj matematici i nauci i Programa za internacionalnu procjenu studenata, koja je obuhvatala 493 495 studenata između 14 i 16 godina iz 63 zemlje. TIMSS test se fokusirao na osnovno matematičko znanje, dok je PISA test procjenjivao studentske sposobnosti korištenja matematike u stvarnom svijetu. Ova dva testa su ponudila dobar primjer procjene matematičke sposobnosti kod studenata.
Ovim testovima su se pokazali i nivoi sigurnosti u matematičkim sposobnostima i kako je važno da se studenti osjećaju samopouzdano prilikom rješavanja matematike da bi na kraju krajeva imali i uspješne karijere. Uprkos sličnosti u matematičkim vještinama, dječaci su se osjećali više samopouzdanim i više motivisanim da bolje urade testove.
Istraživači su takođe uzeli u obzir i aspekte edukacije žene, učešća politike, socijalne pomoći i dohodka u datoj zemlji. Uočene su izvjesne različitosti između zemalja, matematičkoj obrazovanosti žena te stepena u kojem se svi ti faktori odražavaju na status i položaj žene u društvu. Npr., ako neke zemlje imaju više žena u istraživačkim institucijama i pozicijama, vjerovatnije je da će djevojke u toj zemlji biti bolje u matematici i imati više samopouzdanja.
„Ove analize nam pokazuju da pored kvalitetnih instrukcija i nastavnog plana značajno mjesto zauzimaju i škole, učitelji i porodica. Vjerovatnije je da će djevojčice rješavati matematičke testove jednako dobro kao i dječaci kada se ohrabre da će uspjeti“, kaže Else-Quest.
Izvor: ScienceDaily, 6. januar 2010