Može li robot raditi vaš posao? Odgovor je, vrlo vjerovatno, DA !
Izvještaj o poslovima budućnosti sa svjetskog ekonomskog foruma (WEF) predviđa da će, kao posljedica automatizacije poslova, do 2020 godine bez posla ostati 5 miliona ljudi. Zamijenit će ih rješenja bazirana na umjetnoj inteligenciji, robotici, nanotehnologiji. Dobra vijest je da će isti tehnološki napredak kreirati 2,1 milion novih radnih mjesta. Većina novih radnih mjesta bit će vezana uz računarstvo, matematiku, arhitekturu i inžinjering.
Vlade i poslodavci iz različiti privrednih sektora trebaju ohrabriti i omogućiti prekvalifikacije radnika. „Ukoliko izostane hitno i promišljeno djelovanja, koje podrazumjeva upravljanje brzom tranzicijom i osposobljavanje radne snage sa novim vještinama, vlade će se morati nositi sa rastućom nezaposlenošću i nejednakošću“, rekao je Klaus Schwab, osnivač i izvršni predsjednik svjetskog gospodarskog foruma.
Postavlja se pitanje koje su to vještine koje radnici trebaju steći kako bi bili kvalifikovani za poslovne prilike u četvrtoj industrijskoj revoluciji ? Saznanje da vještine koje razvijamo u predškolskom dobu će biti visoko cijenjene može biti iznenađujuće. David Deming, profesor obrazovanja i ekonomije na Hardwar univerzitetu, ističe da pregovaračke vještine i sposobnost dijeljenja biti od presudnog značaja. On kaže da moderna radna mjesta, gdje se u kratkom vremenu mijenjaju različite uloge i kreće od projekta do projekta, nalikuju predškolskim učionicama gdje se uče vještine poput empatije i timskog rada.
Deming je mapirao potrebe poslodavaca u bliskoj budućnosti i identifikovao ključne vještine koje će zahtijevati novo tržište rada. Zajedno sa navedenim ,,soft skills"-ima matematičke vještine će biti od izuzetne važnosti. Deming je pokazao da, posljednjih nekoliko godina, mnogi poslovi koji su zahtijevali samo matematičke vještine su automatizirani. Kao posljededica navedenog najviše su pretrpjeli šalter radnici i uposlenici u službama za statistiku. Radna mjesta koja zahtijevaju predominantne socijalne vještine (odgajatelji) imaju tendenciju slabo plaćenih poslova zbog velike ponude.
Istraživanje je pokazalo da će dobre i unosne prilike za zaposlenje u budućnosti imati radnici koji uspješno kombinuju matematičke i interpersonalne, socijalne vještine. Danas poseban izazov za nastavnike, kaže Deming, je nastavu, gdje polaznici stiču tehničke vještine zasnovane na matematici i kompjuterskim znanostima, upotpuniti lekcijama koje podstiču razvoj socijalnih kompetencija. Ovakav koncept obrazovanja može pozitivno doprinijeti procesu osposobljavanja ljudi za poslove već sasvim izvjesne budućnosti.