Pravi razlog da žene odustaju od matematičke karijere

"Žene ne biraju karijeru u matematici, informatici i drugim područjima u kojima je zastupljena matematika prvenstveno iz razloga što žele da imaju više vremena za odgoj djece; ovaj izbor nema ništa zajedničkog sa navodnim nedostatkom matematičke sposobnosti", navodi se u najnovijoj studiji.

„Glavni razlog zašto žene nisu prisutne ne samo u matematičkim područjima nego i na vodećim položajima u većini poslova je što mnoge žene biraju da budu majke“, kaže Stephen J.Ceci sa Cornell univerziteta. „Period kad žena treba da posveti maksimum pažnje djeci se poklapa sa najzahtijevnijim periodom njihove karijere, kao što je nastojanje da se zadrži radno mjesto ili prekovremeni rad da bi se dobilo unaprjeđenje“.

Ovaj izvještaj je obavljen u "Neprisustvo žena u nauci: Sociokulturološka i biološka razmatranja.pdf" na 44-toj strani u februarskom izdanju časopisa Psychological Bulletin. Istraživanje koje je uradila Ceci, zajedno sa kolegama sa univerziteta Wendy M Williams i Susan m. Barnett, predstavlja analizu tokom 35-godišnjeg istraživanja o polnim razlikama vezano za matematiku.

Autori su zaključili da su dosadašnja otkrića, koja reflektiraju društvene i kulturne polne razlike, nedosljedna i neubjedljiva, a dokaz diskriminacije polova je zastario i pomalo smiješan, te nije uspio objasniti mali broj žena u područjima u kojim se zahtijeva znanje matematike.

„Iako institucionalne barijere i diskriminacija postoji ovi uticaji još uvijek nemogu objsniti zašto žene ne ostvaruju karijere u STEM (Science - nauka, Technology - tehnologija, Engineering - inženjerstvo i Mathematics - matematika) područjima“, naglašava Ceci. "Umjesto toga dodijeljeni prioritet razvoja karijere kao i životne potrebe uveliko diktiraju da žene ne biraju fiziku ili inženjerstvo kao profesiju.“

"Žene sa izraženim matematičkim vještinama odabiru nematematička područja u svojoj karijeri češće nego muškarci sa sličnim sposobnostima i vjerovatnije je da će odustati od daljeg napredovanja zbog potrebe za fleksibilnošću i zahtjevima koje nosi roditeljstvo i odgajanje djece", tvrdi Williams.

„ Ovo su izbori koje naprave skoro sve žene, a gotovo nijedan muskarac. Istovremeno hormonalne i biološke razlike kao i razlike u inteligenciji nisu primarni faktor koji objašnjava ovakvo stanje zastupljenosti.“, ističe Barnett.

„Čini se da porodična karijera predstavlja glavni faktor u nestašici žena u područjima kao što su inžinjerstvo, fizika, informatika, kao i na visoko rangiranim pozicijama u drugim područjima“, ističe Ceci. „Žene koje su dobre u matematici imaju više mogućnosti u karijeri. Za one koje su jako dobre u matematici je vjerovatnije da imaju veće verbalne sposobnosti nego muškarci zbog čega se otvaraju opcije u humanističkim naukama ili pravu što im se čini dosta fleksibilnijim.“

Istraživači predlažu univerzitetima niz mjera kao što su poluradno vrijeme i rad od kuće za uposlenice sa djecom.

Izvor: American Psychological Association, 3. mart 2009