Matematički model za brže nalaženje nestalih planinara

Matematički model koji predviđa ponašanje izgubljenog planinara može i vama biti veoma koristan da ne paničite ako diveći se krajoliku zalutate negdje u šumi (ovo se zasad odnosi samo na stanovnike SAD-a Laughing). Novi kompjuterski model, koji sadrži razne tipove terena, brda, dolina, staza i puteva koje planinari inače koriste u datoj oblasti, sugerira početnu tačku odakle spasilačka ekipa treba početi potragu.

"Nastojao sam kreirati model koji predviđa lokaciju gdje se nalazi zalutala osoba premda spasilački timovi trebaju naći izgubljenog u roku od samo nekoliko sati", ističe neurobiolog Robert J. Koester sa dbS Productions-a iz Charlottesville-a koji istražuje ponašanje ljudi kad se izgube.

"Potrebno je vrhunski obučene timove spasilačkih ekipa poslati da pretražuju područje gdje je najveća vjerovatnoća da će pronaći ljude u nevolji, ako ih se u startu pošalje na krivu lokaciju sigurno da ih neće naći, bar ne u dovoljno kratkom vremenskom periodu", dodao je Koester.

Koester-ov model je testiran odmah nakon povratka spasilačke ekipe koja je pet dana bezuspješno tragala za nestalim planinarom u Wisconsinu. Nakon upotrebe informacija generisanih od strane matematičkog modela psi tragači i spasioci na terenu su stigli na traženu lokaciju za 15 minuta i pronašli izgubljenog planinara.

"Pronalaženje nestalih planinara" je jedno od veoma razvijenig područja matematičkih, naučnih i tehnoloških tema objavljenih u DBIS ("Discoveries and Breakthoughs Inside Science") programu. Američki institut fizike je objavio ovaj program koji podrazumijeva mjesečno prikazivanje dvanaest 90 sekundnih vijesti na lokalnim TV stanicama širom SAD-a.

Izvor: Discoveries and Breakthroughs Inside Science, 1. mart 2009.